counter

Ποια γυμναστική να διαλέξω;

Ποια γυμναστική να διαλέξω;

Ποια γυμναστική να διαλέξω;

Διάδρομος, τζόκινγκ ή περίπατος; Ποδήλατο στατικό ή κανονικό; Κολύμπι στην πισίνα ή στη θάλασσα;  Ιδού η απορία, ιδού και η διευκρίνιση!

 


Διάδρομος ή τζόκινγκ;  

 

  • Τα αποτελέσματα και στις δύο περιπτώσεις ως προς την καρδιαναπνευστική ικανότητα και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης είναι τα ίδια. Ο ρυθμός (αργό ή γρήγορο τρέξιμο) δεν έχει σημασία ενώ εξαρτάται  από τη φυσική κατάσταση του καθενός.

 

  • Αν τρέχετε έξω κρατώντας  ένα ρολόι που δείχνει την ταχύτητα, το ρυθμό, τις θερμίδες κ.τ.λ. είναι το ίδιο όπως σαν να έχετε ρυθμίσει ένα πρόγραμμα στο διάδρομο.

 

  • Για καλύτερα αποτελέσματα στο τζόκινγκ, εφαρμόστε και τηρήστε ακριβώς ένα πρόγραμμα. Στους εξωτερικούς χώρους πολλά αιφνίδια περιστατικά μπορούν να αποσπάσουν το ρυθμό σας (π.χ. να σκοντάψετε). Ο διάδρομος, από την άλλη επειδή βρίσκεται σε προστατευμένο περιβάλλον, σας εξασφαλίζει σταθερό ρυθμό. 

 

  • Αν τρέχουμε έξω γυμνάζονται περισσότερο οι γλουτοί και οι δικέφαλοι των ποδιών απ’ ό,τι στο διάδρομο. Μυϊκά δηλαδή το πόδι γυμνάζεται καλύτερα με το τζόκινγκ.

 

  • Στο διάδρομο, μπορείτε να επιλέξετε ένα πρόγραμμα π.χ. ανηφόρα, ενώ στο τρέξιμο  κάτι αντίστοιχο είναι πιο δύσκολο. Επίσης έξω υπάρχουν μεγαλύτεροι κίνδυνοι μικροτραυματισμών.

 


Κολύμπι στη θάλασσα ή στην πισίνα;

 

  • Τα αποτελέσματα της άσκησης ως προς τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης είναι ίδια  και στις δύο περιπτώσεις.

 

  • Το πλεονέκτημα της πισίνας είναι ότι μπορούμε να διαμορφώσουμε το περιβάλλον που θέλουμε για να κολυμπήσουμε πιο ευχάριστα  π.χ. να επιλέξουμε ανάμεσα σε ζεστό ή κρύο νερό κλπ.

 

  • Στην πισίνα είναι πιο εύκολο να εξασφαλίσουμε ιδανικές συνθήκες π.χ. δεν κινδυνεύουμε από ένα ξαφνικό κύμα που μπορεί να μας  αποσπάσει από το ρυθμό μας κλπ

 

  • Η θάλασσα έχει μεγαλύτερη άνωση λόγω του αλατιού ως εκ τούτου κάνει πιο εύκολη την κολύμβηση. Είναι πιο διασκεδαστική και επομένως πολύ πιο εύκολα παρατείνουμε την παραμονή μας σ’ αυτήν με αποτέλεσμα να γυμναζόμαστε περισσότερο.

 

 

Ποδήλατο στατικό ή ποδήλατο έξω;

 

Υπάρχουν δύο ειδών ποδήλατα και στα κλασικά και στα στατικά. Τα ποδήλατα δρόμου και τα ποδήλατα πίστας στην πρώτη περίπτωση και τα ποδήλατα για ζέσταμα (όπου ασκείστε καρδιοαναπνευστικά) και για spinning αντίστοιχα στη δεύτερη.

 

  • Τα στατικά ποδήλατα εξασφαλίζουν ιδανικές συνθήκες άσκησης σε εσωτερικό χώρο, ενώ αντιθέτως το ποδήλατο δρόμου μας βοηθά να αλλάξουμε παραστάσεις με αποτέλεσμα να αποκτάμε μεγαλύτερη διάθεση για να  συνεχίσουμε το πετάλι. 

 

  • Τα ποδήλατα δρόμου, επίσης, έχουν εξελιχθεί πολύ, διαθέτουν ταχύτητες κ.λπ. άρα έχουν αντιστάσεις.  Έτσι μπορείτε να  κάνετε πιο γρήγορα ή πιο χαλαρά όπως ακριβώς ρυθμίζετε και το ποδήλατο του γυμναστηρίου ανάλογα με τις δυνατότητες,  τις ανάγκες και τη διάθεσή σας.  

 

 

Ελλειπτικό ή περίπατος ;

 

Η κίνηση του ελλειπτικού δεν είναι φυσική και δεν έχει σχέση με το περπάτημα αφού σε κάθε περίπτωση δουλεύουν διαφορετικοί μύες. Με την κίνηση του ελλειπτικού δουλεύει βασικά ο τετρακέφαλος ενώ βοηθάει λίγο και ο γλουτός. Στο περπάτημα, από την άλλη, δουλεύει κατά κύριο λόγο ο λαγονοψοΐτης μυς ο οποίος βρίσκεται ψηλά στον μηρό.

 

  • Το ελλειπτικό συμβάλλει στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, απλώς το κάνει με διαφορετική κίνηση από αυτή του περιπάτου.

 

  • Το βάδισμα είναι μια φυσική κίνηση και η φυσική κίνηση έχει πάντα περισσότερα πλεονεκτήματα.

 

  • Εναλλακτικά, μπορούμε να κάνουμε βάδην στο διάδρομο.

 

 

Συμπέρασμα

Οι εναλλαγές προπόνησης με φυσική κίνηση (τζόγκιν, ποδήλατο έξω κλπ) και ασκήσεις σε μηχανήματα ή πισίνα  είναι πολύ ωφέλιμες μια και στην εκγύμναση είναι καλό να υπάρχει ποικιλία.

 

Αν και γενικά συστήνεται να προτιμούμε τις φυσικές κινήσεις και το φυσικό τρόπο ζωής κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Γι’ αυτό και η αμέσως καλύτερη λύση είναι η γυμναστική με μηχανήματα που εξασφαλίζουν τον ίδιο τρόπο συμπεριφοράς, κίνησης και άσκησης ενώ προσφέρουν και τα ίδια αποτελέσματα.

 


Διαβάστε περισσότερα στο www.formamag.gr. 

 

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ 2
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100
FAX: 210 2594000

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne