counter

Γιατί έχω λιγούρες;

Γιατί έχω λιγούρες;

Γιατί έχω λιγούρες;

Η ενίοτε έντονη επιθυμία μας για κάποια τρόφιμα δεν είναι κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει. Επειδή όμως συχνά μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα συνεχές τσιμπολόγημα, κυρίως τροφίμων με πολλά λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες, ίσως πρέπει να δούμε τι μπορεί να κρύβει και πώς μπορούμε να την ελέγξουμε.

 

Αν νιώθεις ανάγκη για...

 

Σοκολάτα:Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι η λιγούρα για σοκολάτα κάποιες φορές δείχνει την έλλειψη μαγνησίου στον οργανισμό μας. Το μαγνήσιο είναι ένα απαραίτητο συστατικό, καθώς βοηθά στη σύνθεση των οστών και των δοντιών, συμμετέχει σε πολλές χημικές αντιδράσεις στο σώμα μας και μπορεί να μειώσει το άγχος.

 

Αντί γι’ αυτό: Παρ' όλη την απόλαυση που μας προσφέρει η σοκολάτα, δεν παύει να περιέχει αρκετά λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες, με αποτέλεσμα η συχνή κατανάλωσή της να αυξάνει το βάρος μας. Όταν λοιπόν ο οργανισμός μας ζητάει μαγνήσιο, μπορούμε να στραφούμε σε άλλα τρόφιμα, πλούσια μεν σε αυτό το συστατικό, χαμηλότερα όμως σε θερμίδες, όπως ξηροί καρποί (κάσιους, ηλιόσποροι), ψωμί ολικής άλεσης, γάλα και χόρτα ή πράσινα λαχανικά όπως σπανάκι και μπρόκολο.

 

Γλυκά: Αυτή η λιγούρα ίσως υποδηλώνει την έλλειψη ενέργειας στον οργανισμό μας, σχετίζεται όμως κυρίως με την ορμονική ανισορροπία. Όταν κάποιος έχει ακατάστατο πρόγραμμα διατροφής και δεν προσλαμβάνει αρκετούς υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, έχει αρκετές πιθανότητες να εμφανίσει ανισορροπία στη σεροτονίνη, μία ορμόνη που σχετίζεται με τη διάθεση. Η μείωση της σεροτονίνης έχει ως αποτέλεσμα τις λιγούρες για γλυκά. Επιπλέον, όταν συναισθηματικά δεν είμαστε καλά, νιώθουμε την ανάγκη  να φάμε κάτι πλούσιο σε ζάχαρη και λιπαρά, καθώς αυτές οι τροφές βοηθούν την έκκριση ενδορφινών, που είναι φυσικά παυσίπονα του σώματος. Αυτή η δράση όμως είναι παροδική, με αποτέλεσμα η κακή διάθεση να επιστρέφει αμέσως!

 

Αντί γι’ αυτό: Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις λιγούρες, αρχικά είναι σημαντικό να ακολουθήσουμε μια διατροφή με μικρά και συχνά γεύματα (π.χ. 3 κύρια και 2 ενδιάμεσα ανά 3 ώρες), με πρόσληψη υδατανθράκων και πρωτεϊνών σε κάθε γεύμα για την αύξηση παραγωγής της σεροτονίνης. Επιπλέον, είναι σημαντική η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ από το οποίο παράγεται η σεροτονίνη. Τέτοια τρόφιμα είναι τα ζυμαρικά και τα δημητριακά (ολικής άλεσης), το κρέας, το ψάρι, το κοτόπουλο και το αβγό.

 

Λιπαρά σνακ: Έχεις όρεξη για πατατάκια, πατάτες τηγανητές, ποπκόρν; Ίσως σου λείπουν απαραίτητα λιπαρά οξέα και ασβέστιο!


Αντί γι’ αυτό: Προτίμησε να καταναλώσεις τρόφιμα πλούσια σε αυτά τα στοιχεία, όπως γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, ξηρούς καρπούς, λαχανικά όπως το μπρόκολο, και ψάρια.

 

Τυρί: Η λιγούρα για τυρί μπορεί να υποδηλώνει έλλειψη απαραίτητων λιπαρών οξέων και πρωτεϊνών.


Αντί γι’ αυτό: Φρόντισε η διατροφή σου να περιλαμβάνει τρόφιμα όπως γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, ψάρι και άπαχα κρεατικά για την επάρκεια σε πρωτεΐνη, καθώς και ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς για τα απαραίτητα λιπαρά οξέα (τα οποία βρίσκεις και στο ψάρι).

 

Καυτερά φαγητά: Η ανάγκη για την κατανάλωση καυτερού φαγητού συνήθως σχετίζεται με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Γι’ αυτό και τα αναζητούμε περισσότερο το χειμώνα, που θέλουμε κάτι να μας ζεστάνει.

 

Οι λιγούρες μπορεί να οφείλονται στο στρεσογόνο περιβάλλον σε συνδυασμό με τις ορμονικές ανισορροπίες, τη συναισθηματική μας κατάσταση αλλά και κάποιες διατροφικές ελλείψεις.

 

Τι άλλο φταίει;

Εκτός από τα παραπάνω, η έλλειψη ύπνου και η αφυδάτωση μπορούν επίσης να μας προκαλέσουν λιγούρες και αυξάνουν την ανάγκη μας για τσιμπολόγημα. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να ρυθμίσεις τον ύπνο σου, είτε αυτό αφορά την ποιότητα είτε τη διάρκειά του. Επιπλέον, το νερό είναι απαραίτητο στοιχείο του οργανισμού μας και η έλλειψή του συχνά εμφανίζεται ως πείνα στον οργανισμό. Προσπάθησε λοιπόν να καταναλώνεις αρκετά υγρά (περίπου 8 ποτήρια) κατά τη διάρκεια της ημέρας, κατά προτίμηση χωρίς θερμίδες (προτίμησε δηλαδή χυμούς, τσάι κ.λπ., και όχι milkshake   κ.ά.).

 

 

Ανακαλύψτε περισσότερα κάνοντας κλικ στο www.formamag.gr.

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ 2
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100
FAX: 210 2594000

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne